کد خبر : 22483
دیدگاه‌ها برای ۲۱۰ آیین تعزیه‌خوانی در سبزوار برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهریور 1398 - 16:00
-

۲۱۰ آیین تعزیه‌خوانی در سبزوار برگزار شد

ایرنا  شهرستان سبزوار یکی از مراکز تعزیه‌خوانی کشور است که هم‌زمان با روزهای تاسوعا و عاشورا ۲۱۰ آیین تعزیه‌خوانی در آن برگزار شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: احیای فرهنگ اهل‌بیت (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی از  مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسم تعزیه است. رضا شجاع مقدم افزود: بیش از یک هزار تعزیه‌خوان

ایرنا

 شهرستان سبزوار یکی از مراکز تعزیه‌خوانی کشور است که هم‌زمان با روزهای تاسوعا و عاشورا ۲۱۰ آیین تعزیه‌خوانی در آن برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: احیای فرهنگ اهل‌بیت (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی از  مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسم تعزیه است.

رضا شجاع مقدم افزود: بیش از یک هزار تعزیه‌خوان و بازی‌گردان، طبال و نوازنده نی در برپایی مجالس تعزیه در شهرها و مناطق روستایی شهرستان سبزوار  ایفای نقش می‌کنند.

وی اظهار داشت: اجرای تعزیه مسلم بن عقیل و طفلان مسلم، حضرت قاسم بن الحسن (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهادت حضرت امام حسین (ع) و آتش زدن خیمه‌ها از مهم‌ترین مجالس تعزیه در شهرستان سبزوار است.

شجاع مقدم گفت: سبزوار یکی از کانون‌های اصلی برگزاری تعزیه در ایران است و کتاب «روضه الشهدا» اثر ملاحسین واعظ سبزواری که بُن مایه اصلی اشعار تعزیه در کشور است بیانگر آن است.

وی افزود: هم‌اکنون ۷۰ گروه تعزیه‌خوان در این شهرستان ساماندهی شده‌اند که در ایام مختلف سال نمایش تعزیه اجرا می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.