کد خبر : 25324
دیدگاه‌ها برای ۲۳ تخلف انتخاباتی در حوزه سبزوار گزارش شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 17:59
-

۲۳ تخلف انتخاباتی در حوزه سبزوار گزارش شد

ایرنا معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار گفت: تاکنون ۲۳ فقره تخلف انتخاباتی در حوزه انتخابیه سبزوار از سوی هیئت بازرسی گزارش شده است. حسین فیض‌آبادی افزود: ایجاد کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های مجازی با عنوان حامیان نمایندگان، فعالیت تبلیغاتی برخی داوطلبان در مناسبت‌های خاص و زودتر از موعد قانونی تبلیغات از مهم‌ترین تخلفات انتخاباتی در حوزه

ایرنا

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار گفت: تاکنون ۲۳ فقره تخلف انتخاباتی در حوزه انتخابیه سبزوار از سوی هیئت بازرسی گزارش شده است.

حسین فیض‌آبادی افزود: ایجاد کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های مجازی با عنوان حامیان نمایندگان، فعالیت تبلیغاتی برخی داوطلبان در مناسبت‌های خاص و زودتر از موعد قانونی تبلیغات از مهم‌ترین تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه سبزوار است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از این تخلفات مربوط به بازگشایی ستادهای تبلیغاتی داوطلبان زودتر از موعد قانونی بوده که همه این تخلفات به هیئت بازرسی استان و مراجع ذیصلاح گزارش شده است.

وی گفت: با استناد به ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی منحصر به موارد مجاز در قانون است که تخطی از آن تخلف محسوب می‌شود.

فیض‌آبادی افزود: تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۴ بهمن آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از اخذ رأی (اول اسفند) ادامه دارد.

۲۲۵ شعبه ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم شهرستان سبزوار در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

حوزه انتخابیه سبزوار دارای ۲ کرسی نمایندگی مجلس و شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن است.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

«حوزه مشهد و کلات» با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگ‌ترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی فعال در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس به‌طور هم‌زمان دوم اسفند برگزار خواهد شد.

۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلسخبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.