کد خبر : 24903
دیدگاه‌ها برای ۲۴۰ هزار تن چغندرقند در جوین تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 13:24
-

۲۴۰ هزار تن چغندرقند در جوین تولید شد

ایرنا با پایان فصل برداشت ۲۴۰ هزار تن چغندرقند در شهرستان جوین تولید شد که نسبت به پارسال ۳۰ هزار تن کمتر شده است. مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: سطح زیرکشت چغندرقند در این شهرستان طی سال جاری چهار هزار و ۳۵۵ هکتار بود. علیرضا هاشم‌آبادی افزود: بارندگی‌های زیاد فصل بهار که سبب تأخیر در

ایرنا

با پایان فصل برداشت ۲۴۰ هزار تن چغندرقند در شهرستان جوین تولید شد که نسبت به پارسال ۳۰ هزار تن کمتر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: سطح زیرکشت چغندرقند در این شهرستان طی سال جاری چهار هزار و ۳۵۵ هکتار بود.

علیرضا هاشم‌آبادی افزود: بارندگی‌های زیاد فصل بهار که سبب تأخیر در کشت چغندر شد و گرمای زیاد هوا در فصل تابستان از عوامل کاهش سطح زیرکشت و تولید این محصول در شهرستان جوین بوده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت برخی محصولات جالیزی از قبیل گوجه‌فرنگی و پیاز در سال گذشته نیز از عوامل تغییر الگوی کشت، کاهش کاشت چغندرقند و روی آوردن به کشت محصولات یاد شده بود.

هاشم‌آبادی با بیان اینکه بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند جوین تحویل داده شده گفت: درصد اندکی از این محصول به کارخانه‌های قند شهرستان‌های نیشابور، شیروان و چناران ارسال می‌شود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.