کد خبر : 30099
دیدگاه‌ها برای ۲۴۴ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 9:56
-

۲۴۴ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: با پایان زمان تحویل چغندر، کشاورزان این منطقه ۲۴۴ هزار تن محصول خود را تحویل کارخانه قند این شهرستان خراسان رضوی دادند. علی اکبر قارزی افزود: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: با پایان زمان تحویل چغندر، کشاورزان این منطقه ۲۴۴ هزار تن محصول خود را تحویل کارخانه قند این شهرستان خراسان رضوی دادند.

علی اکبر قارزی افزود: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: شهرستان جوین، مستعد کشت چغندرقند، به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات راهبردی است، که توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار، طی سال زراعی جاری ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در جوین تولید شد.

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین به عنوان تولیدکننده عمده چغندر در منطقه گفت: این محصول امسال از کشتزارهای چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و به کارخانه قند جوین تحویل داده شده است.

مهدی طلوعی‌نسب، عیار پایه چغندر قند را ۱۶ درصد ذکر و بیان کرد: عیار این محصول به هر میزان از عدد پایه کمتر باشد از قیمت چغند تحویلی نیز کاسته می‌شود.

وی افزود: میانگین عیار محصول چغندر تحویلی به کارخانه قند جوین تاکنون بالاتر از ۱۷ درصد بوده است. 

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین ادامه داد: برداشت چغندرقند از اواخر مهرماه آغاز شده بود که تا اوایل دیماه ۲۴۴ هزار تن محصول چغندر از سوی کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده است.

شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار زمین باغی و زراعی با عمده محصولات گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته دارد.

۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورز، باغدار، دامدار و پروش‌دهنده طیور در جوین فعال هستند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.