کد خبر : 30310
دیدگاه‌ها برای ۲۵۰ تن قارچ خوراکی در سبزوار تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 18:29
-

۲۵۰ تن قارچ خوراکی در سبزوار تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۲۵۰ تن قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای از ابتدای امسال در ۱۲ واحد این شهرستان تولید و روانه بازار شده است. علی اصغر امانیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش قارچ در سبزوار اظهار داشت: هم اینک حدود پنج هزار مترمربع فضای پرورش قارچ در شهرستان سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۲۵۰ تن قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای از ابتدای امسال در ۱۲ واحد این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

علی اصغر امانیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش قارچ در سبزوار اظهار داشت: هم اینک حدود پنج هزار مترمربع فضای پرورش قارچ در شهرستان سبزوار وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین پرورش قارچ گانودرما برای نخستین بار در ماه‌های گذشته با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن در این شهرستان آغاز شده است که این نوع قارچ بدون نیاز به آب و فقط با رطوبت تولید شده و ماندگاری بیشتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پرورش و تولید قارچ خوراکی از مشاغل زودبازده است که در فضای کوچک و با هزینه کم قابل راه اندازی است و در تامین امنیت غذایی نیز اهمیت زیادی دارد.

امانیان افزود: قارچ خوراکی محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

‌سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.