کد خبر : 32060
دیدگاه‌ها برای ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار به دامداران جوین پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 مرداد 1401 - 11:02
-

۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار به دامداران جوین پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین: از ابتدای امسال تا کنون ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب «دامدار کارت» به دامداران شهرستان جوین اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین افزود: این کارت با هدف تسهیل بخشی از مشکل نقدینگی در واحدهای تولیدی دامی در سه نوع  ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال، با سود ۱۱ درصد و بازپرداخت یک ساله اعطا می‌شود.

علی اکبر قارزی ادامه داد: در مرحله نخست، «دامدارکارت» به دامداری‌های کوچک روستایی دارای پروانه صنفی و بدون پروانه اعطا می‌شود و دامدارهای دارای پروانه صنعتی شامل این طرح نمی‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: اعتبار «دامدارکارت» در سطح کشور شناور است و هدف ما جذب این سهمیه و تلاش برای اختصاص سهمیه جدید است.

قارزی افزود: این نوع تسهیلات یکی از بهترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار دامداران و خرید به موقع آذوقه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: شهرستان جوین ۱۴۰ هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین دارد که با توجه به شرایط خشکی زمین و نبود مرتع، تمامی دامداران متقاضی دریافت این تسهیلات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: نبود سرمایه مالی برای خرید خوراک دام دامداران موجب تمایل آنان به فروش دام‌ها، به ویژه دام‌های مولد به خارج از استان شده است که این امر بر تعادل امنیت غذایی منطقه تاثیر خواهد گذاشت و ارائه این تسهیلات برای مدیریت این مشکلات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.