کد خبر : 21176
دیدگاه‌ها برای ۲۹۵ پرونده تخلف صنفی در سبزوار به تعزیرات حکومتی معرفی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398 - 9:04
-

۲۹۵ پرونده تخلف صنفی در سبزوار به تعزیرات حکومتی معرفی شد

ایرنا واحدهای صنفی شهرستان سبزوار طی چهار ماه گذشته شش هزار و ۲۶۵ مرتبه بازرسی شدند که در نتیجه ۲۹۵ پرونده تخلف تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان این مطلب گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۰۳ میلیارد ریال است که جهت

ایرنا

واحدهای صنفی شهرستان سبزوار طی چهار ماه گذشته شش هزار و ۲۶۵ مرتبه بازرسی شدند که در نتیجه ۲۹۵ پرونده تخلف تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان این مطلب گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۰۳ میلیارد ریال است که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

علی امیدبخش افزود: عمده پرونده‌های تشکیل‌شده در زمینه‌های مختلفی شامل احتکار، گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه کالاهایی مانند لوازم یدکی، برنج‌های وارداتی، لوازم خانگی، شکر، مواد اولیه پتروشیمی، ورق‌های فلزی، گوشت منجمد و نهاده‌های دامی بوده است.

وی با اشاره به عزم جدی دستگاه‌های نظارتی و قضایی شهرستان سبزوار در برخورد با تخلفات اقتصادی اضافه کرد: سال گذشته نیز از تعداد ۱۹ هزار و ۳۷۰ مورد بازرسی انجام شده هزار و ۲۶۱ فقره پرونده به ارزش ریالی حدود ۲۹۰ میلیارد ریال به تعزیرات و مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به‌صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی نظارت دارد و با تخلفات احتمالی برخورد می‌کند.

امیدبخش افزود: با پیگیری‌های دادستان شهرستان سبزوار شعبه‌ای از شعب دادسرا به رسیدگی فوری به جرائم واحدهای صنفی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک به احتکار عمده و تخلیه بار حتی در منازل مسکونی را با واحد بازرسی و نظارت این اداره و یا با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

حدود ۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۲ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.