کد خبر : 30244
دیدگاه‌ها برای ۲ طرح عمرانی و خدماتی برای عشایر سبزوار به ثمر نشست بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 9:29
-

۲ طرح عمرانی و خدماتی برای عشایر سبزوار به ثمر نشست

 رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد ریالی امسال برای اجرای ۲ طرح تامین پایدار آب آشامیدنی و ساخت یک بند خاکی در مناطق عشایرنشین این شهرستان در غرب خراسان رضوی به ثمر نشست. حمید کیانی‌مهر افزود: ساخت بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ واقع در بخش روداب سبزوار ۶۵ میلیارد ریال هزینه

 رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد ریالی امسال برای اجرای ۲ طرح تامین پایدار آب آشامیدنی و ساخت یک بند خاکی در مناطق عشایرنشین این شهرستان در غرب خراسان رضوی به ثمر نشست.

حمید کیانی‌مهر افزود: ساخت بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ واقع در بخش روداب سبزوار ۶۵ میلیارد ریال هزینه دربرداشت که با بهره‌برداری از این سازه فنی، استفاده بهینه از منابع آبی با هدف ممانعت از هدررفت آب در این منطقه میسر شده است. 

وی ادامه داد: اجرای بند خاکی در منطقه عشایری ذوالفرخ سبزوار کمک موثری به تامین آب چاه‌های مالداری و تقویت قنات‌ها در این منطقه است.

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: احیای کشت و کار در زمین‌های پایین دست از دیگر مزیت‌های ساخت این سازه فنی است و ایجاد رونق تولید محصولات دامی و زراعی زمینه لازم را برای مهاجرت معکوس روستاییان به منطقه ذوالفرخ سبزوار فراهم می‌کند. 

کیانی‌مهر افزود: ۱۴ میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌های تامین پایدار آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر در بخش روداب شهرستان سبزوار هزینه شد که این میزان سرمایه‌گذاری اهالی چهار منطقه عشایری و دیگر ساکنان بخش روداب را به طور پایدار از آب شرب بهداشتی برخوردار کرده است. 

وی اضافه کرد: دامداران عشایر شهرستان سبزوار با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.

۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.