کد خبر : 23331
دیدگاه‌ها برای ۲ هزار واحد تک نفره زایمان در کشور راه‌اندازی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 20:10
-

۲ هزار واحد تک نفره زایمان در کشور راه‌اندازی شد

ایرنا  از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۲ هزار واحد تک نفره زایمان با اتاق‌های خصوصی در کشور راه‌اندازی شده است. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در بازدید از بیمارستان‌های شهرستان سبزوار به خبرنگاران گفت: از  برنامه‌های طرح تحول سلامت توسعه بخش‌های زایمانی و اتاق‌های زایمان آل. دی. آر (LDR) برای هر

ایرنا

 از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۲ هزار واحد تک نفره زایمان با اتاق‌های خصوصی در کشور راه‌اندازی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در بازدید از بیمارستان‌های شهرستان سبزوار به خبرنگاران گفت: از  برنامه‌های طرح تحول سلامت توسعه بخش‌های زایمانی و اتاق‌های زایمان آل. دی. آر (LDR) برای هر مادر باردار است.  

دکتر قاسم جان بابایی افزود: از آنچه در طرح تحول سلامت برای واحدهای اختصاصی زایمان پیش‌بینی شده تاکنون ۹۰ درصد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم بهسازی مراکز درمانی کشور اظهار داشت: امسال ۴۰ بیمارستان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که برخی از آن‌ها تجهیز و تکمیل شده  و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

دکتر جان بابایی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی در حوزه بیمارستان‌های  وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور افزود: در این زمینه مشکل عمده توزیع تخت‌های بیمارستانی است به‌طوری‌که در برخی شهرستان‌ها نسبت تخت به بیمارستان از میانگین کشوری بیشتر و در برخی شهرها کمتر است.

وی اظهار داشت: ۲ طرح نیمه‌تمام بخش آل. دی. آر اتاق زایمان تک نفره و اورژانس بیمارستان واسعی این شهرستان در ردیف طرح‌های طرح تحول سلامت است که تکمیل آن تسریع می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۶ بیمارستان تخصصی، ۸۵۰ تخت مصوب، ۲۸ مرکز بهداشتی درمانی و ۵۵ داروخانه دولتی و خصوصی با ۸۰ داروساز به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.