کد خبر : 29911
دیدگاه‌ها برای ۳۰ درصد پسته تولیدی شهرستان خوشاب خراسان رضوی صادر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 11:19
-

۳۰ درصد پسته تولیدی شهرستان خوشاب خراسان رضوی صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: باغداران این شهرستان امسال پنج هزار و ۷۷۵ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۳۰ درصد آن صادر شده است. ابراهیم رودسرابی افزود: میزان صادرات محصول تولیدی پسته خوشاب به کشورهای مختلف نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: باغداران این شهرستان امسال پنج هزار و ۷۷۵ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۳۰ درصد آن صادر شده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: میزان صادرات محصول تولیدی پسته خوشاب به کشورهای مختلف نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ۲ واحد صادرکننده اروپایی و آسیایی بطور مستقیم محصول پسته را در شهرستان خوشاب خریداری و از طریق مبادی گمرک صادر کردند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پسته مرغوب این شهرستان به کشورهای مختلف اروپایی از جمله انگلیس، بلغارستان و مجارستان و کشورهای آسیایی از جمله چین، اندونزی، سنگاپور و تایوان صادر شده است.

وی افزود: شهرستان خوشاب با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطبهای تولید این محصول در خراسان رضوی است.

رودسرابی ادامه داد: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.