کد خبر : 30712
دیدگاه‌ها برای ۳۰ شرکت و واحد فناور درمرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت دارند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 20:08
-

۳۰ شرکت و واحد فناور درمرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت دارند

فعالیت ۳۰ شرکت و واحد فناور درمرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۳۰ شرکت و واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که از این تعداد چهار شرکت آن دانش بنیان هستند.

محمدعلی زنگنه اسدی در نشست خبری افزود: شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رساندند.

وی اظهار داشت: عمده محصولات تولیدی این واحدهای فناور در حوزه‌ گلخانه‌های هوشمند، فنی و مهندسی، برق و الکترونیک بوده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با بخش صنعت نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۳۲ قرارداد پژوهشی از سوی این دانشگاه با بخش صنعت با هدف رفع نیازهای علمی و صنعتی امضا شده است.

زنگنه اسدی افزود: ارزش قراردادهای پژوهشی این دانشگاه با بخش صنعت افزون بر ۳۱ میلیارد ریال است که سازمان امور اراضی کشور، شرکت ماشین‌های الکتریکی ‘جمکو’ شهرستان جوین، سیمان سبزوار و چند شرکت دیگر بخشی از این تفاهم نامه های صنعتی بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین با هدف ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت و کمک به ارتقای بخش تولید، تعدادی از اعضای هیات علمی برای فرصت مطالعاتی در بخش جامعه و صنعت اعزام شده‌اند.

 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  با اشاره به رشد علمی دانشگاه نیز افزود: از ابتدای سال جاری ۴۶۷ مقاله اعضای هیئت علمی این دانشگاه در مجلات علمی معتبر بین‌المللی و داخلی منتشر شده است.

زنگنه اسدی با اشاره به رسالت دانشگاه در رفع مشکلات و معضلات شهری نیز گفت: همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در سبزوار با محوریت دانشگاه حکیم طی سال‌های گذشته برگزار و نیز پژوهشگران علوم اجتماعی این مجموعه اقدامات موثری در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری علمی دانشکده علوم محیطی و جغرافیای دانشگاه حکیم سبزواری با اداره میراث فرهنگی  شهرستان داورزن آبشارهای بفره این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده و موضوع ثبت ژئوپارک سبزوار در مرحله پیگیری قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.