کد خبر : 24919
دیدگاه‌ها برای ۳۵۲ تن قارچ خوراکی در سبزوار تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 - 13:59
-

۳۵۲ تن قارچ خوراکی در سبزوار تولید شد

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۳۵۲ تن قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای در ۱۵ واحد این شهرستان طی سال جاری تولید و روانه بازار شده است. منصور برغمدی روز شنبه در بازدید از یک واحد پرورش قارچ در سبزوار افزود: هم‌اینک پنج هزار و ۱۲۴ مترمربع فضای پرورش قارچ در این شهرستان وجود دارد. وی

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۳۵۲ تن قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای در ۱۵ واحد این شهرستان طی سال جاری تولید و روانه بازار شده است.

منصور برغمدی روز شنبه در بازدید از یک واحد پرورش قارچ در سبزوار افزود: هم‌اینک پنج هزار و ۱۲۴ مترمربع فضای پرورش قارچ در این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: پرورش و تولید قارچ خوراکی از مشاغل زودبازده است که در فضای کوچک و با هزینه کم راه‌اندازی می‌شود و در تأمین امنیت غذایی جامعه نقش مؤثری دارد و تولید این محصول نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: قارچ خوراکی محصولی زود بازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست‌محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

برغمدی با اشاره به اینکه زمان مناسب برای پرورش قارچ خوراکی نیمه نخست سال است افزود: درصورتی‌که این محصول به روش صحیح و اصولی کشت شود خیلی زود سرمایه‌گذاری اولیه در کنار سود حاصل از کشت نصیب بهره‌بردار می‌شود.

سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.