کد خبر : 22952
دیدگاه‌ها برای ۳۵ معین اقتصادی خراسان رضوی در بخش کشاورزی فعال هستند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 - 19:00
-

۳۵ معین اقتصادی خراسان رضوی در بخش کشاورزی فعال هستند

ایرنا ۸۵ نهاد یا شرکت بخش خصوصی برای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی به‌عنوان معین اقتصادی تعیین شده‌اند که از این تعداد ۳۵ معین در بخش کشاورزی فعال هستند. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست معین‌های اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان سبزوار با بیان این مطلب گفت: بخش

ایرنا

۸۵ نهاد یا شرکت بخش خصوصی برای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی به‌عنوان معین اقتصادی تعیین شده‌اند که از این تعداد ۳۵ معین در بخش کشاورزی فعال هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست معین‌های اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان سبزوار با بیان این مطلب گفت: بخش کشاورزی استان شامل بخش‌های زراعی، باغی، دامی، آبزیان و گیاهان دارویی جایگاه تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد ملی دارد.

جعفر حاجی مجتهد افزود: بخش زیادی از جمعیت روستایی خراسان رضوی در بخش کشاورزی فعالیت دارند که با اجرای طرح‌های معین اقتصادی بستر اشتغال و رونق تولید در این بخش بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح مثلث اقتصادی علاوه بر استفاده از سرمایه‌های مالی معین‌های اقتصادی انتظار ما بهره‌مندی از اندیشه و سرمایه‌های فکری معین‌های اقتصادی در هر منطقه و مشارکت آنان در تسهیل برنامه‌ها و رفع موانع و چالش‌هاست.  

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: معین اقتصادی بخش کشاورزی سبزوار در حوزه گیاهان دارویی و دام سبک مشخص شده است.

حاجی مجتهد با اشاره به تجربه شرکت تعاونی مرغ بیهق سبزوار افزود: ایجاد زنجیره‌های تولید محصولات که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش نظارت‌ها می‌شود بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصادی است.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی پیش از حضور در سمت استانداری خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج آن استان اجرا کرد که موردتوجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی بر همین مبنا پس از انتصاب به‌عنوان استاندار خراسان رضوی «طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی» را به‌عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان اعلام و در همین راستا با تقسیم خراسان رضوی به ۱۲ منطقه بر مبنای شمار حوزه‌های انتخاباتی اجرای آن را تاکنون پیگیری کرده است.

طرح مثلت توسعه اقتصادی، فرهنگی شامل سه ضلع کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و ائمه جمعه نیز به‌عنوان ناظران عالی در درون این مثلث جای دارند.

بر این اساس تاکنون باهدف رفع مشکلات اقتصادی به‌ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان رضوی ۶۰۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون یورو تعریف شده است.

در همین ارتباط نهادی نیز با عنوان «نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی» توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معین‌های اقتصادی، کنترل و نظارت بر طرح‌ها و عملکرد معین‌ها و پیگیری امور اداری و مشکلات معین‌های اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.