کد خبر : 21482
دیدگاه‌ها برای ۳۸ پرونده تخریب جنگل‌های تاغ در سبزوار تشکیل شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 15:00
-

۳۸ پرونده تخریب جنگل‌های تاغ در سبزوار تشکیل شد

ایرنا ۳۸ پرونده تخریب و قطع درختان تاغ طی یک سال گذشته در سبزوار تشکیل شده است. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با گرامیداشت روز جهانی جنگلبان گفت: محتوای پرونده‌های تشکیل شده مربوط به قطع و ریشه‌کنی درختچه‌های بیابانی و درختان تاغ است. عباسعلی کیانی فرد افزود: متخلفان در مجموع یک هزار و ۱۰۰

ایرنا

۳۸ پرونده تخریب و قطع درختان تاغ طی یک سال گذشته در سبزوار تشکیل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با گرامیداشت روز جهانی جنگلبان گفت: محتوای پرونده‌های تشکیل شده مربوط به قطع و ریشه‌کنی درختچه‌های بیابانی و درختان تاغ است.

عباسعلی کیانی فرد افزود: متخلفان در مجموع یک هزار و ۱۰۰ اصله درخت تاغ و سرشاخه تاغ را برای تهیه ذغال از چوب این درختان قطع کردند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های نخست امسال با گشت و پایش مستمر توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی قطع درختان تاغ کاهش یافته است اظهار داشت: پرونده‌های تخلف عرصه‌های منابع طبیعی و تخریب تاغزارها برای صدور رأی و اجرا به دادگستری ارسال شده است.

وی گفت: قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزارهای سبزوار است که سودجویان با هدف تهیه ذغال نسبت به قطع چوب آن‌ها اقدام می‌کنند.

کیانی فرد با بیان اینکه جنگلبانان با وجود تمام سختی‌های این حرفه و حداقل امکانات به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مشغول هستند افزود: مساحت یک‌میلیون هکتاری شهرستان فقط با سه نفر مراقبت می‌شود که انجام این مهم مستلزم تلاش شبانه‌روزی کارکنان یگان حفاظت است.

وی اظهار داشت: ۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغ زار است که در تثبیت شن‌های روان و کاهش ریزگردها نقش مؤثر دارد اما به سبب کمبود نیروی حفاظتی در منطقه، تاغزارها در معرض تهدید سودجویان قرار دارند.

۸۰۰ هزار هکتار از وسعت یک‌میلیون هکتاری سبزوار عرصه منابع طبیعی است و تاکنون برای ۷۵۰ هزار هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

۹ مرداد ماه هر سال به روز ملی جنگلبان نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.