کد خبر : 22622
دیدگاه‌ها برای ۴۰ هزار گردشگر از آیین عزاداری مردم داورزن دیدن کردند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398 - 16:59
-

۴۰ هزار گردشگر از آیین عزاداری مردم داورزن دیدن کردند

ایرنا ۴۰ هزار گردشگر از آیین عزاداری مردم داورزن در ماه محرم دیدن کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشت. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن گفت: این گردشگران از آئین علم سلام، حسن و حسین روستای چشام، علم بندان داورزن، سنگ‌زنی صدخرو، مراسم مقتل خوانی ریوند

ایرنا

۴۰ هزار گردشگر از آیین عزاداری مردم داورزن در ماه محرم دیدن کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن گفت: این گردشگران از آئین علم سلام، حسن و حسین روستای چشام، علم بندان داورزن، سنگ‌زنی صدخرو، مراسم مقتل خوانی ریوند و نخل گردانی مزینان دیدن کردند.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: بیشتر این گردشگران از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، تهران و گلستان بودند.

وی اظهار داشت: آئین سنگ‌زنی روستای صدخرو و نخل گردانی روز عاشورای مزینان با بیش از پنج قرن قدمت از آئین‌های شاخص عزاداری در شهرستان داورزن است که همه‌ساله ارادتمندان اهل‌بیت (ع) در آن شرکت می‌کنند.

شهرستان داورزن با  ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی و قرار گرفتن در مسیر جاده تهران – مشهد و عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.