کد خبر : 30715
دیدگاه‌ها برای ۴۴ درصد واجدان شرایط در شهرهای غربی خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 14:44
-

۴۴ درصد واجدان شرایط در شهرهای غربی خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

دریافت دز سوم واکسن کرونا توسط ۴۴ درصد واجدان شرایط در شهرهای غربی خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۴۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیرپوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این تعداد ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

دکتر علیرضا مسلم در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون تجمیعی سبزوار افزود: با توجه به مرحله افزایشی سویه اومیکرون، افراد واجد شرایط که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باید سریعتر نسبت به دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام نمایند.

وی ادامه داد: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد، از این رو تزریق نوبت سوم این واکسن ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش می‌شود با واکسیناسیون گسترده دز سوم میزان سرایت، ابتلا  و چرخش ویروس کرونا کاهش یابد.

وی افزود: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده ار ماسک، واکسیناسیون  حداکثری افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می‌برد.

دکتر مسلم ادامه داد: هم اینک پنج شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در وضعیت قرمز کرونایی و یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی گفت: در موقعیت کنونی، شهروندان هر سرماخوردگی با علایم گلو درد، سردرد و آب ریزش از بینی را کرونا تلقی کنند و با داشتن هر علائم مشکوک، سریعتر به مراکز درمانی مراجعه نمایند که در صورت ابتلا فرصت طلایی درمان را از دست ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با توجه به اینکه همچنان در مرحله افزایشی شیوع سویه اومیکرون قرار داریم و هفته‌های سختی در پیش است، شهروندان با دریافت دز سوم واکسن کرونا زمینه کاهش ابتلا و چرخش این ویروس را فراهم نمایند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.