کد خبر : 30693
دیدگاه‌ها برای ۴۵ هزار نفر در اصناف سبزوار اشتغال دارند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 20:29
-

۴۵ هزار نفر در اصناف سبزوار اشتغال دارند

اشتغال ۴۵ هزار نفر در اصناف سبزوار

رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: سبزوار شهری تجاری است و دومین تشکل صنفی به لحاظ جمعیتی پس از مشهد در منطقه شرق کشور محسوب می‌شود و ۴۵ هزار نفر در بخش اصناف این شهرستان فعالیت دارند.

علی کیانی در نشست خبری افزود: هم اکنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی فعال در شهرستان سبزوار در سامانه ثبت شده است که این تعداد در مقایسه با چهار سال قبل دو برابر بیشتر شده است.

 وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای صنفی سبزوار دو هزار واحد صنفی آن  بنکدار و عمده فروش هستند که فرایند توزیع  کالا را در سطح استان و حتی فراتر از منطقه بر عهده دارند و علاوه بر ارزش افزوده برای شهرستان، اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف سبزوار عنوان کرد: همچنین ۲۵ درصد متصدیان صنفی طی سال‌های اخیر دارای مدارک دانشگاهی از کارشناسی تا دکترا بوده‌اند و حدود پنج هزار واحد صنفی سطح شهر دارای مدارک دانشگاهی هستند.

کیانی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته، افزود: این ویروس تاثیر زیادی بر بخش‌های مختلف جامعه گذاشت اما ملموس ترین این آسیب در بخش اصناف رخ داد. چنان‌که طی سال‌های گذشته واحدهای صنفی فراوانی در معرض زیان اقتصادی جدی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به واحدهای صنفی این شهرستان  در سال‌های ۱۳۹۸ و ۹۹ بر اثر شیوع بیماری کرونا به ویژه طی چند مرحله محدودیت‌های کرونایی افزون بر ۱۳ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده بود که عمده خسارت این واحدها مربوط به پرداخت اجاره، مالیات، بیمه و قبوض خدماتی بوده است.

کیانی افزود:  همچنین بر اثر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، حدود یک هزار واحد صنفی این شهر تا مرز ورشکستگی پیش رفته و عمده آنها  انصراف شغلی تا تغییر شغل دادند.

وی با اشاره به تسهیلات حمایت از مشاغل متضرر کرونا نیز  گفت: حدود ۵۰ گروه شغلی اصناف در ردیف  تسهیلات حمایتی دولت برای صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا هستند اما این تسهیلات ناچیز و قابل توجه نبوده  است.

رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: برای حمایت از صنوفی که  آسیب بیشتری بر اثر کرونا متحمل شدند همچون تالارها و رستوران‌ها باید میزان تسهیلات بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار داده شود تا به رونق کسب و کار آسیب جدی وارد نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.