کد خبر : 31750
دیدگاه‌ها برای ۵۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 16:41
-

۵۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شد که این استان رتبه دوم کشور را از این نظر دارا است.

محمدرضا اورانی روز پنجشنبه در آیین تقدیر از کشاورزان نمونه شهرستان سبزوار افزود: حدود ۳۰ هزار دامدار و کشاورز برای تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که تاکنون هفت هزار نفر آن‌ها در قالب دامدار کارت و کشاورز تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اعطای این تسهیلات به دامداران بدون دریافت برخی استعلامات و چک برگشتی و بدهی معوق با ضمانت‌های تسهیل شده پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین در راستای حمایت از صنعت مرغ، ۲ هزار تن گوشت مرغ در سطح استان  خریداری شده است.

اورانی در ادامه با اشاره به  موضوع حذف ارز ترجیحی گفت: دولت سیزدهم برای اصلاح سیاست ارز ترجیحی شجاعت به خرج داد و زمینه‌ای فراهم شد که مردم به ویژه دهک‌های پایین از مزایای توزیع عادلانه یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با اصلاح سیاست ارز ترجیحی، یارانه‌های دولتی از حلقه اول زنجیره کالا به مرحله آخر که مردم هستند انتقال داده شد.

اورانی با اشاره به رشد پنج برابری تولیدات کشاورزی و  دامی در کشور گفت: میزان تولیدات این بخش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ میلیون تن بوده که امروز با همت و پشتکار تولیدکنندگان به ۱۲۵ میلیون تن رسیده که سهم خراسان رضوی در این خصوص ۷.۵ میلیون تن است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.