کد خبر : 31183
دیدگاه‌ها برای ۵۷۵ حامی جدید به طرح اکرام ایتام کمیته امداد سبزوار پیوستند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 12:29
-

۵۷۵ حامی جدید به طرح اکرام ایتام کمیته امداد سبزوار پیوستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: ۵۷۵ حامی جدید ایتام و محسنین در این شهرستان از ابتدای امسال به ویژه در ماه مبارک رمضان به طرح اکرام ایتام این ارگان پیوستند. محمد داورزنی افزود: این حامیان با کمکهای خود فرزندان معنوی یتیم و محسنین را مورد حمایت قرار داده‌اند. وی ادامه داد: در

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: ۵۷۵ حامی جدید ایتام و محسنین در این شهرستان از ابتدای امسال به ویژه در ماه مبارک رمضان به طرح اکرام ایتام این ارگان پیوستند.

محمد داورزنی افزود: این حامیان با کمکهای خود فرزندان معنوی یتیم و محسنین را مورد حمایت قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ کودک یتیم و مشمول طرح محسنین در شهرستان سبزوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد ۲۹۶ کودک یتیم و محسنین در شهرستان سبزوار حامی ندارند و چشم انتظار حمایت خیران و حامیان هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: حامیان، ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به یتیمان و فرزندان محسنین در این شهرستان طی یک سال گذشته کمک کردند.

داورزنی افزود: حامیان برای حمایت از فرزندان یتیم و محسنین می‌توانند به واحد ایتام سبزوار واقع در میدان دروازه عراق ساختمان قدیم کمیته امداد سبزوار مراجعه و یا با شماره  ۰۵۱۴۴۲۶۲۳۳۳ تماس بگیرند.

طرح اکرام ایتام و محسنین طرح‌هایی هستند که با هدف ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی ایجاد شده اند. طرح اکرام ایتام و طرح محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌هایی چون معیشتی، تحصیلی و درمان آغاز شد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌‌کنند.

اما طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست و تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.

در هر کدام از این طرح ها، فرد خیّر می‌تواند حامی تعدادی از این کودکان شود. فرد حامی بایستی ماهانه حداقل ۲۰هزار تومان به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند و وی پس از سه ماه پرداخت متوالی می‌تواند با هماهنگی کمیته امداد، کودک تحت حمایت خود را ملاقات کند و کمیته امداد هر ۶ ماه یک بار نیز صورت حساب پرداختی‌ها را برای فرد حامی ارسال می‌کند.

بیشترین استقبال از این طرح توسط مردم عزیز کشورمان، در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص در شب قدر انجام می‌شود. اما متاسفانه در بقیه سال این طرح حالت رکود دارد.

۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در قالب ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار، زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.