کد خبر : 25978
دیدگاه‌ها برای ۶۳ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی افزوده شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 15:04
-

۶۳ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی افزوده شد

ایرنا دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۶۳ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۹۲۱ نفر افزایش یافت. دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: ۵۵۳  نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی

ایرنا

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۶۳ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۹۲۱ نفر افزایش یافت.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: ۵۵۳  نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۳۶۸ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با ۷۸ نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب ۷۵ و ۵۹ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۴۴ مبتلا به کرونا داشته است.

انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ تا چهارم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت تاکنون دو هزار و ۹۷۳ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو هزار و ۷۹۳ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۵۳۵ نفر از آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.

انجیدنی تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آن‌ها به‌طور قطعی مثبت بوده را ۱۱۳ تن اعلام و بیان کرد: ۷۴ تن از این جان‌باختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۳ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و هشت تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند، همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد هشت فوتی، سبزوار ۶ فوتی و تربت‌حیدریه چهار فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.