کد خبر : 22743
دیدگاه‌ها برای ۷۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ سبزوار غیرمرتبط است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1398 - 9:28
-

۷۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ سبزوار غیرمرتبط است

ایرنا  سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: ۷۰ درصد تماس‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برقرار می‌شود غیرمرتبط بوده لذا منجر به مأموریت نمی‌شوند. دکتر عباس کافی به مناسبت روز فوریت‌های پزشکی افزود: میانگین تماس‌های ماهیانه با مرکز اورژانس ۱۱۵ سبزوار ۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد است که حدود ۳۰

ایرنا

 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: ۷۰ درصد تماس‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برقرار می‌شود غیرمرتبط بوده لذا منجر به مأموریت نمی‌شوند.

دکتر عباس کافی به مناسبت روز فوریت‌های پزشکی افزود: میانگین تماس‌های ماهیانه با مرکز اورژانس ۱۱۵ سبزوار ۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد است که حدود ۳۰ درصد آن منجر به مأموریت می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر تماس‌های برقرار شده  با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار در قالب مشاوره، امور غیرمرتبط و یا مزاحمت تلفنی است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار  گفت: همچنین ۲۱ درصد از حجم مأموریت‌های اورژانس سبزوار مربوط به حوادث ترافیکی بوده و به‌طور میانگین روزانه ۱۹ مأموریت مرتبط با تصادفات درون و برون‌شهری انجام می‌شود.

وی افزود: مطابق «آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی» زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر هشت دقیقه و در جاده‌ها کمتر از ۱۵ دقیقه است. هم‌اینک این زمان برای رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر سبزوار پنج دقیقه و در جاده‌های شهرستان کمتر از ۹ دقیقه است. 

۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

۲۶ شهریور ماه «روز اورژانس و فوریتهای پزشکی» نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.