کد خبر : 22329
دیدگاه‌ها برای ۷۰ درصد جاده باغچه – سبزوار نیازمندترمیم است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 13:59
-

۷۰ درصد جاده باغچه – سبزوار نیازمندترمیم است

ایرنا  ۷۰ درصد جاده ۲۰۰ کیلومتری باغچه- نیشابور- سبزوار که از مسیرهای زمینی شریانی و پرترافیک در محدوده مرکزی و غرب خراسان رضوی محسوب می‌شود نیازمندترمیم، لکه‌گیری و روکش آسفالت است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی پیرامون این موضوع، مبلغ موردنیاز برای اجرای عملیات‌ترمیم مسیر شریانی باغچه- نیشابور- سبزوار را ۵۰ میلیارد ریال

ایرنا

 ۷۰ درصد جاده ۲۰۰ کیلومتری باغچه- نیشابور- سبزوار که از مسیرهای زمینی شریانی و پرترافیک در محدوده مرکزی و غرب خراسان رضوی محسوب می‌شود نیازمندترمیم، لکه‌گیری و روکش آسفالت است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی پیرامون این موضوع، مبلغ موردنیاز برای اجرای عملیات‌ترمیم مسیر شریانی باغچه- نیشابور- سبزوار را ۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: آسیب‌دیدگی سطح جاده بر ایمنی رفت‌وآمد خودروها و وضعیت ترافیک بی‌تأثیر نیست.

علیرضا خجسته افزود: آسیب‌دیدگی سطح جاده ازآن‌جهت دارای اهمیت است که با تداوم روند آسیب «جسم جاده» تخریب می‌شود.  به‌عنوان‌مثال خرابی رویه جاده منجر به ایجاد گودال می‌شود لذا اقدامات راهداری با توجه به کمبود اعتبارات تا حدی است که وجود این‌گونه آسیب‌ها ایمنی جاده را به خطر نیندازد.

وی ادامه داد: بودجه موردنیاز سالانه برای نگهداری از جاده‌های خراسان رضوی دو هزار میلیارد ریال است. پارسال ۸۰ درصد از این مبلغ برای ترمیم راه‌های استان تخصیص یافت.

  • ترمیم هفت‌ساله آزاد راه مشهد- باغچه

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز مسیر ۴۰ کیلومتری آزادراه مشهد- باغچه را ازجمله راه‌های پر رفت‌وآمد و مهم این استان توصیف و بیان کرد: این جاده از سال ۱۳۸۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.  ۱۵ سال زیر ترافیک بودن این مسیر آن را اخیراً به‌شدت نیازمندترمیم، لکه‌گیری و روکش آسفالت کرده بود.

علی رجایی بر اهمیت نگهداری مستمر از راه‌ها تأکید و بیان کرد: ترمیم و روکش آسفالت این مسیر که سال ۱۳۹۱ از سوی معاونت ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل آغاز شد به پایان رسیده است. هم‌اینک نیز ترمیم‌ترمیم آخرین قطعه از کیلومتر ۲۳ تا کیلومتر ۳۲ مسیر مشهد- باغچه توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در حال اجرا است.  

وی ادامه داد: پیمانکاران طرح‌های نگهداری جاده‌ای، روکش و کیفیت آسفالت آن را از زمان تحویل یک پروژه آزادراهی به مدت پنج تا هفت سال ضمانت می‌کنند.  پس‌ازاین مدت باید آسیب‌های سطحی آسفالت به سرعت‌ترمیم شوند تا منجر به ایجاد ترک و خسارت عمقی به جاده نشود. بااین‌وجود به خاطر کمبود و بعضاً فقدان بودجه کافی، اولویت راهداری‌ترمیم راه‌های به‌شدت خراب و دارای ترک است. به همین خاطر ترک‌های سطحی جاده‌ها در زمان مناسب‌ترمیم نمی‌شوند و همین موجب ایجاد خسارت بیشتر به جاده می‌شود.  

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه از ترمیم برخی قطعات آزادراه مشهد- باغچه سال‌ها می‌گذرد باید طی سال‌های آتی نسبت به ترمیم مجدد روکش آن اقدام شود.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.  تاکنون دو آزادراه شامل مسیر مشهد- باغچه و کنارگذر شمالی مشهد با مجموع طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.