کد خبر : 23314
دیدگاه‌ها برای ۷۰ درصد دام سنگین خراسان رضوی پلاک گذاری شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 15:50
-

۷۰ درصد دام سنگین خراسان رضوی پلاک گذاری شد

ایرنا از ابتدای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در سال جاری تاکنون ۷۰ درصد دام سنگین خراسان رضوی پلاک گذاری و ثبت سامانه شده است. مدیر امور دام خراسان رضوی در نشست با دامداران شهرستان سبزوار گفت: هفت میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و ۳۱۵ هزار رأس دام سنگین در استان خراسان رضوی وجود

ایرنا

از ابتدای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در سال جاری تاکنون ۷۰ درصد دام سنگین خراسان رضوی پلاک گذاری و ثبت سامانه شده است.

مدیر امور دام خراسان رضوی در نشست با دامداران شهرستان سبزوار گفت: هفت میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و ۳۱۵ هزار رأس دام سنگین در استان خراسان رضوی وجود دارد که باید زیر پوشش طرح پلاک گذاری قرار گیرد.

مجید جعفری افزود: در حوزه دام سبک زیرساخت‌های لازم و پلاک‌های موردنیاز آماده شده که با اطلاع‌رسانی به دامداران تا پایان سال این طرح به‌طور کامل در استان اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت‌وزیران، مالکان دام سبک و سنگین موظف به پلاک گذاری دام و ثبت اطلاعات دام‌های خود در سامانه هویت بخشی دام هستند و حمل‌ونقل، خریدوفروش دام در صورتی مجاز است که مشخصات دام‌ها با کد ۱۵ رقمی در سامانه اصلاح نژاد و هویت دام کشور ثبت شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پلاک گذاری دام در مرحله نخست آمار و اطلاعات دام کشور به‌طور دقیق ثبت می‌شود و همچنین با جلوگیری از قاچاق دام برنامه‌های اصلاح نژاد و بهبود مدیریت گله‌ها  و افزایش تولیدات دامی اجرا می‌شود.

مدیر امور دام خراسان رضوی گفت: همچنین در کنار طرح پلاک گذاری دام با اجرای طرح ساماندهی دامداری‌ها تمام اماکن دامداری و پرورش دام دارای هویت و شناسنامه می‌شوند و هم‌زمان طرح بیمه اجباری دام نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف  از اجرای این طرح کمک به دامداران و افزایش تولید و درآمد دامداران است افزود: دامداران برای ثبت پلاک دام و دامداری‌های خود به دامپزشکی‌ها و تشکل‌های دامپزشکی مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.