کد خبر : 21596
دیدگاه‌ها برای ۷۰ درصد موقوفات خراسان رضوی سند مالکیت دارند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 21:00
-

۷۰ درصد موقوفات خراسان رضوی سند مالکیت دارند

ایرنا با صدور ۲۳ هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات خراسان رضوی ۷۰ درصد موقوفات دارای سند مالکیت شده‌اند. معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دیدار با مسئولان اداره ثبت اسناد و املاک سبزوار گفت: از مجموع ۲۳ هزار جلد سند مالکیت موقوفات این استان، ۹ هزار آن

ایرنا

با صدور ۲۳ هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات خراسان رضوی ۷۰ درصد موقوفات دارای سند مالکیت شده‌اند.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دیدار با مسئولان اداره ثبت اسناد و املاک سبزوار گفت: از مجموع ۲۳ هزار جلد سند مالکیت موقوفات این استان، ۹ هزار آن تک‌برگی و ۱۴ هزار آن دفترچه‌ای هستند که فرایند تبدیل آن به سند تک‌برگی در حال پیگیری است.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری افزود: اسناد تک‌برگی با درج مختصات و تعیین حدود و مکان آن‌ها گام مهمی در تثبیت مالکیت موقوفات و رفع اختلاف مرزی و مالکیتی موقوفات و پلاک‌های وقفی دارند.

وی با اشاره به بدهی نهادهای دولتی و عمومی به اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر مطالبات موقوفه‌ای مربوط به تعداد محدودی از دستگاه‌های دولتی است که در صورت بی‌توجهی این نهادها برای جلوگیری از تضییع حق وقف در خصوص آن‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

او اضافه کرد: توان پرداخت معوقات اجاره و پذیره موقوفات توسط نهادهای دولتی به سبب محدودیت منابع مالی به‌صورت یکجا فراهم نیست که باید نسبت به نحوه وصول این مطالبات تعین تکلیف شود.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.