کد خبر : 29286
دیدگاه‌ها برای ۷۲ درصد جمعیت هدف در خراسان رضوی واکسینه شدند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 13:50
-

۷۲ درصد جمعیت هدف در خراسان رضوی واکسینه شدند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند. به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سعید فردین‌فر افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون حدود چهار میلیون و ۲۱۸ هزار دُز واکسن

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سعید فردین‌فر افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون حدود چهار میلیون و ۲۱۸ هزار دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار دُز مربوط به نوبت اول و بقیه مربوط به نوبت دوم بوده است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال نیز حدود ۳۲ درصد افراد واکسینه شده‌اند ادامه داد: در مرحله اول واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال حدود ۷۴ درصد و در مرحله دوم واکسیناسیون حدود ۳۶ درصد این گروه واکسینه شده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرحله لکه‌گیری سالمندان و دیگر گروه‌های سنی‌ که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند همچنان در حال انجام است گفت: توصیه اکید ما به تمامی افراد واجد شرایط که هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند این است که هرچه سریع‌تر برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و برکت در مراکز واکسیناسیون کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، ضمن اینکه تزریق داوطلبانه واکسن فخرا هم آغاز شده و کسانی که تمایل به دریافت این واکسن دارند می‌توانند به مرکز واکسیناسیون الغدیر در منطقه پنج مشهد مراجعه کنند.

دکتر فردین‌فر ادامه داد: واکسن فخرا همانند واکسن برکت در گام نخست به‌ صورت آزمایشی وارد چرخه واکسیناسیون شده و پس از اتمام مطالعات، همچون واکسن برکت به‌ صورت گسترده وارد چرخه تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی واکسن‌های مصرفی در ایران مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و جای هیچگونه نگرانی‌ در این خصوص نیست گفت: گرچه در حال حاضر چهار نوع واکسن در حال تزریق است اما توصیه ما به مردم این است که منتظر ورود نوع خاص واکسن نباشند و بهترین نوع واکسن را در دسترس‌ترین واکسن بدانند.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

تاکنون ۴۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۱۸۷ نفر در کشور دُز اول واکسن کرونا و ۲۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۳۵ نفر نیز دُز دوم آن را دریافت کرده اند و مجموع افراد دریافت کننده واکسن کرونا در کشور به ۷۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ نفر رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.