کد خبر : 29512
دیدگاه‌ها برای ۷۵ درصد کشت پاییزه گندم در خراسان رضوی محقق شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 13:42
-

۷۵ درصد کشت پاییزه گندم در خراسان رضوی محقق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای شروع فصل کشت آبی گندم پاییزه در استان تاکنون عملیات کشت در سطح ۷۵ درصد از کشتزارهای پیش بینی شده انجام شده است. محمدرضا اورانی در حاشیه بازدید از طرحهای جهاد کشاورزی سبزوار افزود: برای سال زراعی جاری ۱۲۵ هزار هکتار کشت پاییزه گندم به صورت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای شروع فصل کشت آبی گندم پاییزه در استان تاکنون عملیات کشت در سطح ۷۵ درصد از کشتزارهای پیش بینی شده انجام شده است.

محمدرضا اورانی در حاشیه بازدید از طرحهای جهاد کشاورزی سبزوار افزود: برای سال زراعی جاری ۱۲۵ هزار هکتار کشت پاییزه گندم به صورت آبی در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اهمیت کشت گندم، تصریح کرد: اینکه برای نخستین بار، نرخ تضمینی گندم متناسب با بازارهای جهانی کیلویی ۷۵ هزار ریال مشخص شده  و نیز بر اساس قانون این افزایش قیمت قبل از شروع کشت پاییزه ابلاغ شده، اقدام مثبتی در راستای حمایت از تولید این محصول بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: به منظور مدیریت بهینه منابع آب کشاورزی استفاده از نوار تیپ در آبیاری گندمزارها که آب به صورت متناسب روی زمین توزیع شود، مورد تأکید قرار گرفته است.

اورانی با اشاره به اینکه خراسان رضوی همچون بسیاری از مناطق کشور تحت تاثیر  پدیده خشکسالی قرار دارد، افزود: با نزول بارش‌های پاییزی در کشت گندم دیم نیز توفیقات خوبی حاصل می شود.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع، معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستاست.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی خراسان رضوی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی این استان را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.