کد خبر : 30386
دیدگاه‌ها برای ۷۵ هزار تن نهاده دامی بین عشایر خراسان رضوی توزیع شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 11:13
-

۷۵ هزار تن نهاده دامی بین عشایر خراسان رضوی توزیع شد

توزیع نهاده دامی بین عشایر خراسان رضوی

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: به منظور حمایت از دامپروران عشایر و عبور از بحران خشکسالی، از ابتدای امسال ۷۵ هزار تن علوفه و نهاده‌ دامی بین عشایر این استان توزیع شده است.

محمد نبوی‌فرد در حاشیه بازدید از مراکز پرورش دام عشایری روداب سبزوار افزود: از مجموع این نهاده‌های دامی حدود ۴۰ هزار تن، کنسانتره ویژه بوده است.

وی ادامه داد: با توزیع کنسانتره ویژه بین دامداران عشایری هزینه تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز به وسیله آنان نسبت به سایر دامداری‌های این استان ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: مصرف کنسانتره ویژه دام‌های عشایر و اجرای طرح پرواربندی منجر به افزایش سوددهی و درآمد عشایر خراسان رضوی شده که این امر در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها نقش مهمی ایفا کرده است.

عشایر خراسان رضوی شامل ۳۵ طایفه، جمعیتی افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ خانوار را تشکیل می‌دهند و ۹۹۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و همچنین ۴۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش، نقشی بسزا در اقتصاد خراسان رضوی دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.