کد خبر : 29611
دیدگاه‌ها برای ۷۸ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 12:07
-

۷۸ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۸ درصد دانش‌آموان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دُز نخست واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر محمد احمدیان گزارش داد:همچنین در حال حاضر ۲۷ درصد از دانش‌آموزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۷۸ درصد دانش‌آموان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دُز نخست واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر محمد احمدیان گزارش داد:همچنین در حال حاضر ۲۷ درصد از دانش‌آموزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ۲ دُز واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند و اجازه شرکت در کلاس‌های حضوری را دارند.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی با شورای سلامت مدارس تشکیل شده است تا مدیران مدارس به فاکتورهای حفظ سلامت مدرسه آشنا شوند چرا که در بازگشایی مدارس به ویژه در سنین قبل از واکسیناسیون باید فاصله‌گذاری حداقل ۲ متر و تهویه مناسب و استفاده از ماسک اجرایی شود.  

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:کارشناسان بهداشتی در مدارس استان خراسان رضوی تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ بازدید از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس این استان انجام داده اند.

احمدیان با بیان این که دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوم در خراسان رضوی از ۱۵ آبان ماه امسال و دبستان‌ها و مقاطع متوسطه اول امروز بازگشایی شده‌اند افزود:برای بازگشایی مدارس، اصول و معیارهایی تعیین شده است که از آن جمله می‌توان به واکسیناسیون کادر آموزشی مدرسه و دانش‌آموزان و همچنین ظرفیت کلاس‌ها با حداکثر ۱۵ نفر و تهویه مناسب در کلاس‌ها اشاره کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

خراسان رضوی با افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را در اختیار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.