کد خبر : 23213
دیدگاه‌ها برای ۷.۵ تن گوشت فاسد در سبزوار معدوم شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 16:00
-

۷.۵ تن گوشت فاسد در سبزوار معدوم شد

ایرنا طی نیمه نخست امسال از ۱۲ تن فرآورده خام دامی کشف‌شده در شهرستان سبزوار هفت هزار و ۶۲۵ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیرقابل‌مصرف معدوم شد. رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز دامپزشکی گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و ۱۲۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش

ایرنا

طی نیمه نخست امسال از ۱۲ تن فرآورده خام دامی کشف‌شده در شهرستان سبزوار هفت هزار و ۶۲۵ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیرقابل‌مصرف معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز دامپزشکی گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و ۱۲۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان صورت گرفت که با نمونه‌برداری از ۶۲ محموله مشکوک ۳۳۱ مورد تخلف بهداشتی مشاهده شد.

دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: درمجموع بازرسی‌ها ۴۷ متخلف بهداشتی در عرصه فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۵۳ مورد نظارت و کنترل بهداشتی از ۱۱ مرکز جمع‌آوری شیر خام در این شهرستان انجام شد که در ۶۷ مورد مشکوک ۶۴۹ مورد آزمایش‌های بررسی کیفیت شیر صورت گرفت.
وی گفت: طی بازرسی از مراکز جمع‌آوری شیر خام ۳۵ مورد تخلف بهداشتی مشاهده شده و چهار متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ تن شیر به علت وجود آلودگی به آنتی‌بیوتیک و غیرقابل‌مصرف بودن معدوم شد.

جغتایی افزود: شهروندان هنگام خرید گوشت و مواد پروتئینی باید به مهر بهداشتی دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنند و موارد مشکوک را به دامپزشکی اطلاع دهند.

۵۰۰ فروشگاه، ۶ کارگاه بسته‌بندی و کشتارگاه و ۵۹ کبابی، سالن غذاخوری و آشپزخانه در سبزوار فعالیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.