دیدگاه‌ها برای ۸۰۰ نابینا عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هستند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 11:07
-

۸۰۰ نابینا عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰۰ نفر از نابینایان در کتابخانه‌های عمومی این استان عضویت دارند و از منابع ویژه این گروه استفاده می‌کنند. حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز عصای سفید افزود: ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص از اولویت‌های کتابخانه های عمومی است و از

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: حدود ۸۰۰ نفر از نابینایان در کتابخانه‌های عمومی این استان عضویت دارند و از منابع ویژه این گروه استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز عصای سفید افزود: ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص از اولویت‌های کتابخانه های عمومی است و از این رو پنج کتابخانه در استان شامل کتابخانه عمومی امام علی (ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) در  مشهد به بخش نابینایان مجهز شده‌اند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۱۳۵ نسخه کتاب بریل و ۳۵ هزار و ۳۵۲ نسخه کتاب گویا در این کتابخانه‌ها برای استفاده نابینایان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تجهیزات بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی شامل ابزار درشت نمای الکترونیکی، لوح و قلم بریل، هارد اسکترنال، ماشین تحریر و چاپگر بریل، تجهیزات رایانه ای و دستگاه ضبط صدا است و مجهزترین بخش نابینان در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد قرار دارد که علاوه بر این تجهیزات و منابع با در اختیار داشتن چاپگر مخصوص کتابهای بریل از زمان افتتاح در بهمن ماه سال ۹۷ تاکنون بالغ بر ۷۰ جزوه چاپ و در اختیار مراجعان قرار گرفته است.
وی افزود: کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد در بخش دیداری و شنیداری و با امکاناتی از قبیل لوح‌های فشرده آموزشی، فیلم، انیمیشن، تجهیزات کامپیوتری، کتابها و نشریاتی با زبان اشاره، خدمات دهی دارد.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: هفته گذشته نیز به منظور تولید محتوا برای دانش‌آموزان استثنایی، تفاهمنامه‌ای با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان امضا شد.

پانزدهم اکتبر به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.