کد خبر : 21850
دیدگاه‌ها برای ۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 - 13:54
-

۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد

ایرنا ۸۵ حلقه چاه غیرمجاز آب از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی مسدود شده است. مدیر امور آب ناحیه سبزوار روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: سهم امسال این ناحیه، انسداد ۲۴۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان‌ها تعیین شده

ایرنا

۸۵ حلقه چاه غیرمجاز آب از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: سهم امسال این ناحیه، انسداد ۲۴۸ حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان‌ها تعیین شده که تاکنون ۸۵ حلقه آن مسدود شده است.

محمد ثابتی با اشاره به اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش مؤثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زمینی دارد افزود: پارسال سهم این ناحیه انسداد ۱۸۲ حلقه چاه غیرمجاز آب بود که محقق شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی ۱۰۰ درصد چاه‌های دارای پروانه کشاورزی این منطقه مجهز به شمارشگر هوشمند شده‌اند که این امر افزون بر ۲۰ درصد حجم برداشت آب‌های زیرزمینی را کاهش داده است.

ثابتی مقدم گفت: امور آب ناحیه سبزوار شش دشت سبزوار، نیگجه، جوین، عطائیه، سنگرد و داورزن را تحت نظارت و کنترل دارد که دشت جوین با حدود ۹۰ سانتی‌متر افت آب‌های زیرزمینی در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد.

هم‌اکنون هزار و ۶۳۵ حلقه چاه برقی کشاورزی در منطقه غرب خراسان رضوی وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.