کد خبر : 29488
دیدگاه‌ها برای ۸۷ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 10:47
-

۸۷ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند در مهرماه تاکنون ۸۷ هزار تن چغندر از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان غربی خراسان رضوی شده است. علی اکبر قارزی افزود: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند در مهرماه تاکنون ۸۷ هزار تن چغندر از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان غربی خراسان رضوی شده است.

علی اکبر قارزی افزود: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: شهرستان جوین مستعد کشت چغندرقند، به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات راهبردی است، که توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

قارزی ادامه داد: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار، پیش بینی می شود امسال ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در جوین تولید شود.

مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین نیز گفت: این مقدار چغندرقند از چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شده است.

مهدی طلوعی نسب با بیان اینکه عیار پایه چغندر قند ۱۶ است و هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می شود، گفت: میانگین عیار چغندر قند تحویلی به کارخانه این شهرستان تا امروز ۱۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه برداشت چغندرقند از اواخر مهرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: سال گذشته ۲۴۷ هزار تن محصول چغندر از سوی کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده بود.

وسعت زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.