کد خبر : 22238
دیدگاه‌ها برای ۹۰ میلیارد ریال به آبخیزداری غرب خراسان رضوی اختصاص یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 8:00
-

۹۰ میلیارد ریال به آبخیزداری غرب خراسان رضوی اختصاص یافت

ایرنا  ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی اختصاص یافت. معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این خصوص گفت: امسال از محل این اعتبار ۱۶ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در پنج شهرستان

ایرنا

 ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی اختصاص یافت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این خصوص گفت: امسال از محل این اعتبار ۱۶ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در پنج شهرستان غرب خراسان رضوی اجرا می‌شود.

محمد روشندل ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری از راهکارهای مقابله با کم‌آبی است که علاوه بر جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها سبب تقویت منابع آب‌های زیرزمینی و تغذیه قنوات می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی قابل فعالیت آبخیزداری در خراسان رضوی شش میلیون و  ۵۰۰ هزار هکتار آن عرصه‌های مرتعی استان است.  

روشندل افزود: تاکنون مطالعات آبخیزداری از محل اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی در دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی خراسان رضوی انجام شده که با توجه به اعتبارات در سطح یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار با احداث ۸۰۰ سازه مکانیکی به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: حجم مخازن سازه‌های بند خاکی، سنگ ملات و گابیونی خراسان رضوی  ۱۳۰ میلیون مترمکعب است که در صورت سه مرتبه آبگیری سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق این طرح‌ها برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و قنوات استحصال می‌شود.  

هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی را عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل می‌دهد.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.