کد خبر : 29592
دیدگاه‌ها برای ۹۵ شعبه همیار شورای حل اختلاف در سبزوار راه‌اندازی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 14:14
-

۹۵ شعبه همیار شورای حل اختلاف در سبزوار راه‌اندازی شد

رئیس دادگستری سبزوار گفت: به منظور کاهش بار دستگاه قضایی و ختم دعاوی مردم با صلح و سازش، ۹۵ شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد و اتحادیه‌های صنفی این شهر راه‌اندازی شده است. میرعلم سیدی روز چهارشنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب سبزوار افزود: در ماه‌های گذشته ۸۱۰ فقره پرونده به شعب

رئیس دادگستری سبزوار گفت: به منظور کاهش بار دستگاه قضایی و ختم دعاوی مردم با صلح و سازش، ۹۵ شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد و اتحادیه‌های صنفی این شهر راه‌اندازی شده است.

میرعلم سیدی روز چهارشنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب سبزوار افزود: در ماه‌های گذشته ۸۱۰ فقره پرونده به شعب همیاران شوراهای حل اختلاف شهرستان سبزوار ارجاع شده است که با تلاش همیاران، دوسوم پرونده‌ها به سازش منتهی شده است.

وی تصریح کرد: شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد، مراکز آموزشی و اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند و از این طریق پرونده‌های قابل گذشت توسط معتمدان و بزرگان، مورد صلح و سازش قرار می‌گیرد.

رئیس دادگستری سبزوار گفت: چنانچه پرونده‌ها توسط همیاران شورای حل اختلاف در نهادهای مورد نظر به صلح و سازش برسد، مختومه می‌شود و چنانچه به صلح و سازش منجر نشود در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سیدی افزود: علاوه بر پیگیری برای ایجاد شعب همیاران شوراهای حل اختلاف در سطح نهادهای دولتی، تلاش می‌شود بخشی از پرونده‌های با موضوع طلاق به این مراکز ارجاع شده و با وساطت روحانیون، استادان دانشگاه و مشاوران خانواده زمینه سازش زوجین فراهم شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری با تلاش دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، شاخص‌های امنیتی سبزوار ارتقا یافته است.

سیدی افزود: بر مبنای آمار ماه‌های گذشته پزشکی قانونی این شهرستان، میزان نزاع و درگیری در سبزوار در ماه‌های نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

در پایان این آیین “سیدجعفر طیار صابری” به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار معرفی و از خدمات “حسین اردمه”، که مدت پنج سال عهده دار این مسئولیت در سبزوار بود، قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.