دیدگاه‌ها برای ‍ شبیهِ شورا! بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 19:05
-

‍ شبیهِ شورا!

سبزواریان جلسۀ این هفتۀ شورای شهر سبزوار، میزبان تعداد زیادی از خبرنگاران بود. تعداد زیادی گوشی همراه نصب شده روی پایه‌ها، مشغول انتشار اتفاقات جلسه به صورت زنده بودند ولی … شاید برای بسیاری از ما عجیب باشد که این جلسه کمتر از یک ساعت طول کشید! بدون هیچ بحثی، نکته‌ای یا حتی شرح و

سبزواریان

جلسۀ این هفتۀ شورای شهر سبزوار، میزبان تعداد زیادی از خبرنگاران بود. تعداد زیادی گوشی همراه نصب شده روی پایه‌ها، مشغول انتشار اتفاقات جلسه به صورت زنده بودند ولی …

شاید برای بسیاری از ما عجیب باشد که این جلسه کمتر از یک ساعت طول کشید! بدون هیچ بحثی، نکته‌ای یا حتی شرح و توضیحی! صائمی سرپرست شهرداری همراه دولت‌آبادی، صرفاً گفتند «بعداً لایحه می‌آوریم!» و تمام! همه هم قبول کردند! دستور جلسۀ دیروز، مسئلۀ ارگ امیریه بود، اما عملاً در جلسه صحبت خاصی در این مورد نشد. صحبت‌ها عطف به آن چیزهایی بود که «قبلاً» گفته شده و «بعداً» ارائه خواهد شد!

خود «جلسه» مهم نبود! وقتی حرف‌ها قبل و بعد از جلسه زده می‌شود و در جلسه و قابل دوربین‌ها، صحبت و بحثی انجام نمی‌گیرد، چه تعجب که جلسه کمتر از یک ساعت طول بکشد؟
شورای شهر سبزوار که یک سوم آن نیروهای نظامی سابق هستند، خالی از روح بحث شده است! ۶ عضو منتسب به جریان یاران انقلاب، طبیعتاً پیش از جلسات توافق‌های خود را انجام می‌دهند و نیازی به بحث در جلسات رسمی ندارند. سه عضو دیگر نیز بیشتر تماشاچی هستند!

ریاست شورا، امین‌الله مظلوم (فرماندۀ سابق سپاه مقاومت سبزوار) تلاش قابل تقدیری در پاسخگویی دارد و بعد از جلسه به شکل مفصل پاسخگوی خبرنگاران بود. این پاسخگویی بسیار ارزشمند است و ما تازه در این پرسش و پاسخ فهمیدیم که در جلسه چه اتفاقاتی افتاده است! و چقدر جالب که وقتی برای ما روایت کردند که در این جلسه موضوع فلان بحث در مورد امیریه بوده و فلان تصمیم در نهایت گرفته شد، ما با تعجب به هم نگاه می‌کردیم و از هم می‌پرسیدیم که «ما که داخل جلسه بودیم، کی این‌ها اتفاق افتاد؟»

به نظر می‌رسد افراط و تفریط در مسئلۀ «بحث»، باز هم شورا را دچار آسیب خواهد کرد. شورای قبلی محل بحث‌های شدیدی بود و افراد از تفکرات مختلف علناً در جلسات مقابل هم می‌ایستادند و از اندیشه و تصمیم خود دفاع می‌کردند. شورای جدید دچار «فوبیای بحث و جدل» شده و انگار کوچکترین بحث و مخالفتی را به رسمیت نمی‌شناسد. دقت در سخنان گفته شده در جلسه، نشان می‌دهد که افراد چقدر محتاط و محافظه‌کار شده‌اند!

باید پرسید که اگر تصمیمات شورا، قبل و بعد از جلسات گرفته می‌شود، آیا جلسات فعلی چیزی بیشتر از یک تئاتر یا شوآف برای تماشاچی کردن افکار عمومی هستند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.