کد خبر : 19407
دیدگاه‌ها برای ۲۰۰۰ هکتار بیابانزدایی در خراسان رضوی انجام شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 14:43
-

۲۰۰۰ هکتار بیابانزدایی در خراسان رضوی انجام شد

ایرنا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طرح بیابانزدایی امسال در سطح دو هزار هکتار از عرصه های طبیعی تحت تاثیر فرسایش بادی این استان اجرا شد. علیرضا صحرایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرحهای آبخیزداری شهرستان خوشاب در غرب خراسان رضوی با اجرای عملیات بیابانزدایی با مشارکت مردم و ساکنان محلی

ایرنا
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طرح بیابانزدایی امسال در سطح دو هزار هکتار از عرصه های طبیعی تحت تاثیر فرسایش بادی این استان اجرا شد.

علیرضا صحرایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرحهای آبخیزداری شهرستان خوشاب در غرب خراسان رضوی با اجرای عملیات بیابانزدایی با مشارکت مردم و ساکنان محلی اشاره و بیان کرد: این مهم با نهالکاری گونه های مناسب صورت گرفت تا این مناطق به جنگلهای بیابانی تبدیل شوند. 
وی افزود: جغرافیای خراسان رضوی ۱۵ کانون فرسایش بادی دارد و بر این اساس یک میلیون و ۵۷۶ هزار هکتار از عرصه هایی منابع طبیعی استان در معرض فرسایش بادی است. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: امسال همچنین با جذب ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع استانی ۱۱۳ طرح‌ آبخیزداری در سطح استان اجرا شده است. طرحهای آبخیزداری راهکار مقابله با کم آبی می باشد که با هدف مهار سیلابها و رسوب ناشی از آن، استحصال آب و تغذیه قناتها انجام می شود. 
وی بر اهمیت مشارکت جوامع محلی در اجرای طرحهای آبخیزداری تاکید و بیان کرد: عملیات آبخیزداری سبب مهار روان آبها می شود و حجم آب قنات‌هایی که در مجاورت این طرحها قرار دارند نیز افزایش می یابد. 
صحرایی همچنین گفت: امسال با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی ۸۰۰ هکتار از زمینهای ملی در سطح استان رفع تصرف شد.
هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی را عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل می دهد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.