دیدگاه‌ها برای ورود نخستین تور ریلی اروپا به یزد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1393 - 1:48
-

ورود نخستین تور ریلی اروپا به یزد

«قطار سریع السیر ۵ ستاره که حامل ۶۵ گردشگر از کشورهای آلمان، اسپانیا، استرالیا، انگلستان، ترکیه، دانمارک، روسیه، سنگاپور و سوئیس که سفرش را از شهر بوداپست مجارستان آغاز کرده، وارد شهر کویری یزد شد. مسافران این تور گردشگدری مسیر از شهر، زنجان و جاذبه های تاریخی مذهبی و طبیعی این شهر دیدن کردند و

tourism«قطار سریع السیر ۵ ستاره که حامل ۶۵ گردشگر از کشورهای آلمان، اسپانیا، استرالیا، انگلستان، ترکیه، دانمارک، روسیه، سنگاپور و سوئیس که سفرش را از شهر بوداپست مجارستان آغاز کرده، وارد شهر کویری یزد شد. مسافران این تور گردشگدری مسیر از شهر، زنجان و جاذبه های تاریخی مذهبی و طبیعی این شهر دیدن کردند و در ادامه سفر به اصفهان و شیراز خواهند رفت.
مصطفی فاطمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد ضمن اعلام این خبر افزود ۶ قطارگردشگری دیگر نیز تاپایان سال وارد یزد خواهند شد.

محسن سابوته مدیر این گروه گردشگری گفت: باخروج این گروه، گروه دیگری با همین ملیت ها جایگزین خواهد شد و مسیرطی شده را بصورت معکوس طی می کند.

سابوته عنوان کرد در سفرهای بعدی قرارشده گردشگران از شهر میبد دیدن کنند.

جورجن فیشر، ازگردشگران گفت ایران رانمی شناسم امادرمورد آن مطالب زیادی خوانده ام؛ از این رو برای آنچه خوانده بودم به ایران آمدم. این گردشگر آلمانی در مورد جاذبه های مورد علاقه اش افزود برای انسان ها، فرهنگ ها بویژه فرهنگ های قدیمی هرمملکت اهمیت دارد. مردم ایران واقعا انسانهای مهربان و مهمان نوازی هستند، و لازم است این مشخصات دردنیا منعکس شود.»
-این خبر از روزنامه ایران در تاریخ ۹۳/۷/۱۰ نقل شد.

-رئیس جمهور روحانی: جهانگردان امسال از ۴میلیون به ۱۰میلیون نفر خواهد رسید، این درحالی است که درسال گذشته بیش از ۳۵ میلیون جهانگرد ازکشور ترکیه دیدن کردند.

درخبر دیگری آمده بودکه بازدید گردشگران خارجی از ایران در این دولت نسبت به دولت قبل ۴برابر شده است. مسئول یکی از این تورها عنوان نموده که گردشگران اروپایی اشتیاق فراوانی برای دیدن ایران دارند، و مشکل اصلی را کمبود هتل می دانست؛ و گفت که گردشگران بسیار علاقه مند هستند درخانه های محلی (قدیمی )اسکان داده شوند.
احتمالاً همشهریان سبزواری خواهند گفت خوب است، ولی چه ربطی به ما دارد.

اینجانب مطلبی با تیتر «خانه های قدیمی سرمایه است» نوشتم، وبسایت سبزواریان به رویت همشهریان رساند، انتظار می رفت متولیان محترم امورفرهنگی و گردشگری سبزوار استقبال نمایند؛ ولی فقط ۲نفر از افراد علاقه مند و فرهنگی و حساس نسبت به بناهای تاریخی سبزوار با بنده تماس گرفتند.

اینجانب در دوران دانش آموزی در مسیر مدرسه جهانگردان زیادی را مشاهده می کردم و به حسب علاقه با آنها وارد صحبت می شدم.
اکنون سال هاست که در سبزوار گردشگر خارجی دیده نمی شود، پولی که گردشگران هزینه می کنند می تواند درآمد ارزی خوبی به حساب آید، ابنیه تاریخی شهر ما نظیر امام زاده ها، کاروانسراها، خانه های قدیمی؛ که مورد علاقه گردشگران است و نیاز به معرفی دارد.

از جمله این خانه های قدیمی خانه ایست باقریب ۱۰۰سال سابقه و اتاق های فراوان که قبل ازانقلاب مدرسه بوده است، و همه ویژگی های یک اثرتاریخی را جهت اسکان جهانگردان داراست و با تبلیغات موثر و معرفی به تورهای جهانگردی باعث رونق اشتغال وکسب درآمد می باشد، و سبزوار هم چون نیشابور به جهانیان معرفی شود .

فقط همت مسئولین ذیربط باهمکاری علاقه مندان به تاریخ سبزوار را می طلبد، که امیدواریم شاهد این همت و حرکت باشیم. ان شاءاله

حسین قدرتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.